• Πέμπτη, 25 Απρίλιος 2019 | 08:56
Χειρουργήθηκα με κακοήθη όγκο στο στήθος και πέρασα από σειρά θεραπειών
Χειρουργήθηκα με κακοήθη όγκο στο στήθος και πέρασα από σειρά θεραπειών

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Καλησπέρα σας. Είμαι 46 ετών, έχω 150 ύψος και είμαι 53 κιλά ενώ μέχρι πέρυσι ήμουν 45-47 κιλά. Δυστυχώς πέρυσι χειρουργήθηκα με κακοήθη όγκο στο στήθος και πέρασα από σειρά θεραπειών και από τον προηγούμενο Σεπτέμβρη μου κόπηκε η περίοδος λόγω των χημειοθεραπειών και από τότε δεν μπορώ να χάσω καθόλου ούτε γραμμάριο χωρίς να τρώω ιδιαίτερα πιο πολύ καθώς τρώω λαχανικά, φρούτα και ελάχιστο κρέας. Ευχαριστώ πολύ !

Καλησπέρα,

Σύμφωνα με τον Δείκτη Μάζα Σώματός σας, ο οποίος είναι 23,5 kg/m2 ανήκετε στην κατηγορία του φυσιολογικού με εύρη από 18,5-24,9 kg/m2.

Το γεγονός ότι χειρουργηθήκατε και οι χημειοθεραπείες που κάνατε για να καταπολεμήσετε τον καρκίνο οδηγεί σε αυξημένες διατροφικές απαιτήσεις και την ανάγκη για σωστή διατροφή και θρέψη.

Επομένως, κρίνεται απαραίτητο να ακολουθήσετε κάποιες διατροφικές συμβουλές, προκειμένου να προσλάβει ο οργανισμός σας την ενέργεια και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά) που χρειάζεται για να μπορέσει να ανταπεξέλθει.

Οι συμβουλές αυτές θα σας βοηθήσουν να χάσετε κάποια κιλά που επιθυμείτε καθώς επίσης θα συμβάλλουν και στην μείωση διατροφικών παρενεργειών που τυχόν να είχατε από τις θεραπείες που κάνατε και φυσικά στην βελτίωση της ποιότητας ζωής σας.

  • Να μην παραλείπετε το πρωινό σας καθώς είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας.
  • Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα για να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σας (τουλάχιστον 6 ημερησίως).
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 5-6 μερίδες φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και σε συγκεκριμένη ποσότητα και εβδομαδιαία συχνότητα.
  • Προσπαθήστε το φαγητό σας  να συνοδεύεται από άφθονη σαλάτα και να φροντίζετε να την καταναλώνετε πριν το φαγητό σας ώστε να καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα από αυτό.
  • Να προτιμάτε την κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και πολύσπορο ή ολικής αλέσεως ψωμί.
  • Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών και γενικότερα την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 30 γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 2-3 μερίδες ημίπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1,5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1,5% και σε 30 γρ. τυρί.
  • Μην ξεχνάτε να πίνετε καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό, ώστε να ενυδατώνεται και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σας και γενικότερα υγρά όπως οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, το ημιάπαχο γάλα καθώς και  ροφήματα Κρόκου Κοζάνης. Το νερό μειώνει την πείνα, σας κάνει να αισθάνεστε πλήρης και αποβάλει τους μεταβολίτες από το σώμα σας.
  • Να καταναλώνετε 2 φορές την εβδομάδα ψάρι και συγκεκριμένα λιπαρά ψάρια.
  • Να καταναλώνετε 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • Να καταναλώνετε 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας και 2-3 φορές λευκό κρέας.
  • Το ελαιόλαδο θα πρέπει να αποτελεί την κύρια πηγή λίπους στην διατροφή σας και να μην ξεπερνάει τις 2-3 κουταλιές της σούπας την ημέρα.
  • Να περιορίσετε το αλάτι καθώς προκαλεί κατακρατήσεις και να το αντικαταστήσετε με μπαχαρικά και μυρωδικά της αρεσκείας σας, ενισχύοντας έτσι την γεύση.
  • Να πίνετε 3-4 φλιτζάνια/ημέρα πράσινο τσάι καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κατεχίνες, το οποίο συντελεί στην πρόσληψη αντιοξειδωτικών και στην ενίσχυση του μεταβολισμού.
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ. Προτιμήστε το κόκκινο κρασί, που θα σας προσφέρει αντιοξειδωτικά.
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά.
  • Εντάξτε την φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας. Κάντε καθημερινά 30-40 λεπτά αερόβια άσκηση όπως ποδηλασία, τρέξιμο για να πετύχετε την μέγιστη καύση λίπους και για να τονώσετε το σώμα σας.

Καλό θα ήταν πέρα από αυτές τις διατροφικές συμβουλές να επισκεφτείτε κάποιον Κλινικό  Διατροφολόγο-Διαιτολόγο, ο οποίος θα σας προσαρμόσει ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που να καλύπτει τις ανάγκες σας.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%