• Κυριακή, 20 Οκτώβριος 2019 | 12:18
Υγιεινές επιλογές για πρωινό και Σνακ για τη νέα σχολική χρονιά Υγιεινές επιλογές για πρωινό και Σνακ για τη νέα σχολική χρονιά

Το να προσφέρουμε υγιεινά σνακ στα παιδιά είναι σημαντικό για να υποστηρίξουμε δια βίου τις υγιεινές διατροφικές τους συνήθειες και ταυτόχρονα να τα προστατέψουμε από χρόνιες και δαπανηρές ασθένειες.

Τα ενδιάμεσα γεύματα διαδραματίζουν σημαντικό και καθοριστικό ρόλο στη διατροφή των παιδιών.

Μεταξύ 1977 και 2006, ο αριθμός των θερμίδων που κατανάλωναν τα παιδία από σνακ αυξήθηκε κατά 113 θερμίδες την ημέρα.

Παρακάτω θα βρείτε θρεπτικές και γευστικές ιδέες από δάσκαλους, γονείς και ειδικούς επιστήμονες διατροφής με σκοπό την προώθηση υγιεινών γευμάτων στα παιδιά το πρωί, στο διάλειμμα και μετά το σχολείο.

Δυναμωτικό πρωινό:

  • Γάλα με χαμηλά λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης + 1 φρούτο
  • Γιαούρτι χωρίς γλυκαντικές ύλες + 1 μπάρα δημητριακών ολικής
  • 1 αυγό βραστό + φέτα ψωμί ολικής ή φρυγανιές + 1 φρούτο
  • Σπιτικό κέικ με δημητριακά ολικής με σιτάρι και βρώμη + φρούτα (φρέσκα/αποξηραμένα) + ξηρούς καρπούς

Ώρα για διάλειμμα:

  • Σάντουιτς με 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με τυρί χαμηλό σε λιπαρά και λαχανικά (ντομάτα, μαρούλι, μανιτάρια) + 1 μικρό φρούτο εποχής
  • Σπιτική πίτσα Ολικής με κόκκινη σάλτσα τυρί χαμηλό σε λιπαρά + πολύχρονα λαχανικά
  • Αραβική πίτα Ολικής με τυρί, βραστό κοτόπουλο και λαχανικά
  • Κουλούρι ολικής άλεσης + 1 φρούτο
  • Μπάρα δημητριακών Ολικής + 1 φρούτο
  • Αποξηραμένα φρούτα + δημητριακά ολικής με σιτάρι και βρώμη + ξηρούς καρπούς

Ποια πρέπει να είναι η σύσταση ενός θρεπτικού σνακ;

Είναι σημαντικό να επιλέγονται σνακ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και φτωχά σε θερμίδες.

Πιο συγκεκριμένα, ένα πλήρες και ισορροπημένο σνακ μπορεί να περιλαμβάνει τρόφιμα από πολλές ομάδες τροφίμων, όπως γαλακτοκομικά προϊόντα, αμυλούχα τρόφιμα, πρωτεϊνούχα τρόφιμα, εποχιακά φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά.

Οδηγίες για να συνθέσετε ένα υγιεινό σνακ:

1. Μην ξεχνάτε τα προϊόντα Ολικής άλεσης.

Τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, σίδηρο και αντιοξειδωτικά.

Εκτός από τη διατροφική τους υπεροχή, θα οδηγήσουν σε αίσθημα κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Συγκεκριμένα, οι μπάρες δημητριακών ολικής με σιτάρι και βρώμη αποτελούν ιδανική επιλογή σνακ για τους μικρούς μας φίλους.

Εκτός από βιταμίνες συμπλέγματος Β, οι μπάρες δημητριακών είναι πλούσιες σε ασβέστιο και σίδηρο, με αποτέλεσμα την άμεση παραγωγή ενέργειας.

Είναι σημαντικό να επιλέξετε μπάρες δημητριακών ΧΩΡΙΣ φοινικέλαιο και προσθήκη συντηρητικών μόνο με φυσικές αρωματικές ύλες.

Μην ξεχνάμε ότι ένα ιδανικό σνακ είναι καλό να μη ξεπερνάει τις 100 θερμίδες.

Συνεπώς κατά την αναζήτηση της μπάρας που ταιριάζει στο παιδί σας διαβάστε την διατροφική ετικέτα.

2. Προσθέστε φυσικές τροφές

Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες Α και C και φυτικές ίνες.

Δοκιμάστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών με διαφορετικά χρώματα καθημερινά, έτσι θα προσλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Επίσης, καλή επιλογή αποτελούν τα αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες και berries με λίγα ή καθόλου πρόσθετα σάκχαρα που είναι εύκολα στη μεταφορά και έχουν ιδιαίτερη γλυκιά γεύση.

Σχετικά με τα λαχανικά μπορούν να σερβιριστούν ωμά, ή με dressings.

Δοκιμάστε: Sticks καρότου ή baby καρότα, σέλινα, αγγούρι, πιπεριές, κολοκυθάκια σε φέτες.

Έξυπνες ιδέες για dressing: σάλτσες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και σάκχαρα όπως χούμους,  dips φασολιών, γουακαμόλε, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με μουστάρδα-κάρυ, σάλτσα λαχανικών.

3. Προσοχή στο κυλικείο!

Τα κυλικεία στο σχολικό περιβάλλον είναι μια παγίδα που μπορεί να οδηγήσει πολλά παιδιά σε λάθος επιλογές σνακ, όπως είναι τα σφολιατοειδή, τα κρουασάν, οι πίτσες και γενικά πολλά σνακ με αυξημένο θερμιδικό περιεχόμενο και μικρή θρεπτική αξία.

Συνοπτικά, τα παιδιά αφιερώνουν στο σχολείο πολύ χρόνο καθημερινά.

Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να καταναλώνουν έναν καλό πρωινό και τουλάχιστον ένα σνακ κατά τη διάρκεια του σχολείου, καθώς η έντονη πείνα μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση, απόσπαση προσοχής, ακόμα και εκνευρισμό.

Εξίσου σημαντική, όμως, είναι και η ποιότητα του γεύματος, ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή τους και την καλύτερη πνευματική απόδοση.

Εύη Μίχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

Σχετικά άρθρα

0%