• Κυριακή, 25 Αύγουστος 2019 | 21:50
Γιόγκα για πρόληψη της οστεοπόρωσης Γιόγκα για πρόληψη της οστεοπόρωσης

Εάν κάνετε καθημερινά γιόγκα μπορείτε να αυξήσετε την οστική σας πυκνότητα.

Όπως και οι περισσότεροι από εμάς, μπορεί να έχετε συνηθίσει να σκέφτεστε ότι μόνο οι συνήθεις ασκήσεις βαρύτητας όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, τα άλματα και η ανύψωση ασκούν αρκετή πίεση στα οστά σας για να διατηρήσουν ή να αυξήσουν την πυκνότητα τους.

ΤΙ ΕΔΕΙΞΕ Η ΜΕΛΕΤΗ

Οι ερευνητές που ασχολήθηκαν με την μελέτη σημείωσαν ότι τα αποδεδειγμένα οφέλη της γιόγκα - συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης ισορροπίας και συντονισμού, προστατεύουν από την πτώση, μια σημαντική αιτία οστεοπορωτικών καταγμάτων.

Ήθελαν να καθορίσουν εάν η γιόγκα που επέλεξαν θα μπορούσε επίσης να αυξήσει την πυκνότητα των οστών επιβάλλοντας δύναμη στη σπονδυλική στήλη και στους γοφούς.

Στη μελέτη που έγινε στο διαδίκτυο συμμετείχαν 741 άτομα από το 2005 έως το 2015. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να σκανάρουν ακτινογραφίες διπλής ενέργειας (DEXA) των ισχίων και των σπονδύλων τους και άλλες εργαστηριακές εξετάσεις στην αρχή της μελέτης. Έλαβαν επίσης DVD με οδηγίες για τη γιόγκα και ζήτησαν να καταγράψουν τη δραστηριότητά τους online.

Τα αρχεία καταγραφής ανέφεραν ότι από τους 227 συμμετέχοντες, οι 202 από τους οποίους ήταν γυναίκες,  έκαναν γιόγκα στη καθημερινή τους ρουτίνα τουλάχιστον κάθε δεύτερη μέρα για δύο χρόνια.

Η μέση ηλικία τους ήταν 68 χρονών όταν εισήλθαν στη μελέτη και το 83% είχε χαμηλότερη από την κανονική πυκνότητα των οστών.

Τα αποτελέσματα της DEXA που παρουσιάστηκαν στο τέλος της μελέτης έδειξαν σημαντικές αυξήσεις στην οστική πυκνότητα στη σπονδυλική στήλη. Η οστική πυκνότητα στους γοφούς αυξήθηκε επίσης αλλά όχι σημαντικά. Κανένας από τους συμμετέχοντες δεν ανέφερε κατάγματα οστών ή άλλους τραυματισμούς που προκλήθηκαν από τη γιόγκα.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Αν και πολλά υποσχόμενα, η μελέτη, που δημοσιεύθηκε το 2015 στα θέματα της γηριατρικής αποκατάστασης, δεν παρέχει επαρκή στοιχεία ότι η γιόγκα μπορεί να αντιστρέψει την οστική απώλεια.

Οι ερευνητές αναγνώρισαν τα μειονεκτήματά τους: λιγότερο από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων της μελέτης συμμορφώθηκαν με τη ρουτίνα της γιόγκα κάνοντας τουλάχιστον κάθε δεύτερη μέρα καθ 'όλη τη διάρκεια της μελέτης και μόλις 43 υπέβαλαν το σκανάρισμα της DEXA στην αρχή και στο τέλος της μελέτης. 

Ο Δρ. Marian Hannan, καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Harvard, λέει ότι πρέπει να γίνει μια πιο ολοκληρωμένη μελέτη της οποίας η έρευνα θα περιλαμβάνει τις επιδράσεις της βιομηχανικής στη φυσική λειτουργία.

Ο Δρ Hannan σημειώνει ότι οι συμμετέχοντες ήταν επίσης αυτο-επιλεγμένοι, όχι τυχαία εγγεγραμμένοι. Με λίγα λόγια, ήθελαν να εξασκηθούν πάνω στη γιόγκα. "Τα αποτελέσματα θα ήταν εξίσου πολλά υποσχόμενα σε ανθρώπους που τους είχε ανατεθεί να κάνουν γιόγκα;" ρωτάει.

Η γιόγκα είναι μια δραστηριότητα μυαλού-σώματος και για να αποκομίσει κανείς το μεγαλύτερο όφελος απαιτεί πλήρη αφοσίωση.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%